Game Night är det femtonde avsnittet av första säsongen av TV-serien How I Met Your Mother. Det hade premiär på CBS den 27 februari 2006. Efter att ha vunnit ett flertal spelkvällar i rad uppfinner Marshall spelet "marshgammon". Spelkvällen hamnar dock på ett sidospår då ett videoband på en ung Barney, som hippie, dyker upp. Marshall, som brukar vinna varje gång vännerna ska spela sällskapsspel, skapar sitt eget spel. Det heter "Marshgammon" och reglerna visar sig svåra att förstå. Victoria är med och spelar för första gången, så Marshall använder spelet för att fråga ut henne om privata saker. Lily har fått tag på ett videoband som hon ska ge Barney. När han inser vem som gett henne bandet förstör han det genast - tror han. Lily har gömt det riktiga bandet, som de nu tittar på tillsammans. Till deras förvåning sjunger och gråter en långhårig hippie-version av Barney på bandet. Barney tar med sig bandet och går utan ett ord. Senare möter Barney upp de andra i baren. Han går bara med på att berätta vad det är frågan om ifall alla andra berättar sina pinsamma historier. Marshall berättar att han blev upptäckt av barnen när han lånade toaletten på Lilys förskola, Lily berättar att Marshalls mamma en gång hörde i telefon hur de hade sex, Victoria berättar en mycket opassande historia som bland annat innehåller marshmallow-sås och Ted berättar att han tidigare varit kär i Robin. Den kväll han sade att han älskade Robin (i avsnittet "Pilot") återvände han en extra gång för att kyssa henne, men var så berusad att han spydde på hennes dörrmatta och sprang iväg. Barney berättar sin historia som utlovat. En gång i tiden arbetade han på ett kafé med sin flickvän Shannon. Hon gjorde slut med honom och ljög för honom. Han upptäckte att hon i stället dejtade en kostymklädd, rik yuppie. Därför spelade Barney in filmen där han sjöng för Shannon. Det slutar med att han blir förödmjukad av Shannon och den nye pojkvännen. Därför bestämde sig Barney för att ändra livsstil. Han klippte sig, började bära kostym och övergav sin idealistiska syn på världen. Barney berättar också att han, när han lämnade vännernas lägenhet, gick hem till Shannon och pratade med henne. Pojkvännen hade lämnat henne och hon har nu en son. Barney har sex med Shannon och videofilmar det som bevis. Han konstaterar att hans liv är bra eftersom han har pengar, kostymer, många one-night stands och inga barn att behöva ta hand om. I tillbakablickarna till tidigare spelkvällar spelar vännerna Gin rummy, Yatzy och poker. Marshgammon, som Marshall konstruerar, innehåller element från Candy Land, Jag har aldrig, Pictionary, Twister och Taboo. Han har däremot, trots namnet på spelet, undvikit Backgammon. När Barney "förvandlas" och höjs upp i en stol anspelar scenen på "Star Wars: Episod III – Mörkrets hämnd", där Anakin Skywalker förvandlas till Darth Vader. Barney spelar Jewels "You Were Meant For Me" på keyboarden i kaféet när han börjar berättar sin historia.
Cacho är ett populärt tärningsspel från Latinamerika. Det liknar Yatzy. Spelet går ut på att slå fem tärningar och samla poänggivande kombinationer enligt spelets lista. Tärningarna slås ur en kopp av läder. I exempelvis Bolivia spelas många olika varianter av cacho. Här beskrivs "Cacho Alalay", som är den vanligaste formen i de olika turneringar som organiseras i Cochabamba. Spelet bygger på Generala (länk till engelskspråkiga Wikipedia), som i sin tur kommer från europeisk tärningspoker, men det är oklart exakt hur cacho uppstod. En teori är att Alalay-versionen kommer från Potosí i södra Bolivia, blev populär i Cochabamba och därifrån spreds till resten av Bolivia. Över hela Latinamerika spelas flera olika tärningsspel som kallas "cacho" och använder samma karaktäristiska läderkopp. En eller flera spelare kan delta. Det finns även regler för hur man spelar dubbel eller i lag. Poäng för varje spelare (respektive par eller lag) antecknas i en uppställning med nio öppna rutor och ett snedstreck, totalt elva fält, se nedan. Eftersom detta bara kräver fem pennstreck på ett papper behövs inget tryckt formulär. Poängräkningen sköts antingen av en utsedd spelare eller av en utomstående poängräknare. Spelarna turas om att slå tärningarna en eller två gånger vardera. Poäng noteras för en kombination i taget. Kan spelaren direkt efter första kastet, "de mano", använda en ruta i mittstråket av poängtabellen ger det högre poäng. Annars väljer spelaren ut ett antal tärningar att lägga tillbaka i koppen och slå igen, "de huevo". Det är tillåtet att slå om alla fem tärningarna, och i så fall räknas även det andra kastet som "de mano". Efter andra kastet måste spelaren välja en av tärningarna att vända uppochner. Exempelvis blir en sexa då en etta, eftersom summan av motstående sidor på en tärning alltid är sju. Spelaren får vända ytterligare en tärning om det ger bättre utdelning. Har spelaren i andra kastet slagit om alla fem tärningarna och direkt fått stege, kåk, fyrtal eller grande måste ingen av tärningarna vändas. Är det inte ens efter andra kastet möjligt att hitta ett ledigt fält för poäng måste spelaren stryka något av sina oanvända fält. Spelaren får inte stryka ett oanvänt fält om så en enda av tärningarna kan ge poäng, hur låg den än är. Spelet är slut när något av fyra villkor uppfylls. För ettor till sexor summeras prickarna, så att exempelvis tre ettor ger 3 poäng och tre sexor ger 18 poäng. Stege kan vara 1-2-3-4-5, eller 2-3-4-5-6, eller 3-4-5-6-1. Slår spelaren detta i första kastet ("de mano") ger det 25 poäng. Slår spelaren om några tärningar ger det 20 poäng ("de huevo"). Slår spelaren alla tärningar i andra kastet räknas även detta som "de mano" och ger 25 poäng. Kåk är ett par och ett tretal, exempelvis 2-2-3-3-3. Slår spelaren detta i första kastet ("de mano") ger det 35 poäng. Slår spelaren om några tärningar ger det 30 poäng ("de huevo"). Slår spelaren alla tärningar i andra kastet räknas även detta som "de mano" och ger 35 poäng. Fyrtal är fyra lika. Slår spelaren detta i första kastet ("de mano") ger det 45 poäng. Slår spelaren om några tärningar ger det 40 poäng ("de huevo"). Slår spelaren alla tärningar i andra kastet räknas även detta som "de mano" och ger 45 poäng. La grande är fem lika och ger 50 poäng. Det finns utrymme att notera två grande per spelomgång. Slår spelaren la grande i ett kast med alla tärningar ("de mano") vinner spelaren oavsett poängställning – det kallas att slå "la dormida". Benämningen de mano betyder "ur handen", och den som sköter poängräkningen kan för att markera detta använda en hand som symbol i stället för att skriva siffror i mittrutorna. La grande kan i stället för siffror markeras med ett dollartecken, $. De två möjliga grande antecknas nedanför fältet för fyrtal och skiljs åt av ett snedstreck, /. Denna artikel bygger på motsvarande artikel från spanskspråkiga Wikipedia, Cacho Alalay.
Brodda är en herrgård i Slimminge socken i Skurups kommun i Skåne län. Brodda ligger 5 km norr om Skurup. Herrgården, även kallad "Borgen", är omnämnd 1443. Nuvarande huvudbyggnad uppfördes mellan 1820 och 1840. Brodda har en stark koppling till Svaneholms slott då en av Broddas ägare var Rutger Mackleans bror Gustaf Macklean. Broddas markinnehav omfattade i stort sett hela Slimminge socken. Odlingsbar jord fanns i södra delen, där både Brodda och Slimminge var belägna, medan norra delen främst bestod av skog. Enskiftet genomfördes, precis som på Svaneholm, på delar av godsets marker. Inledningsvis kom bara de frälseägda gårdarnas inägomark i Slimminge by att beröras. Andra förändringar av markinnehavet genomfördes i början av 1800-talet då norra delen av ägorna avstyckades till Skönabäck och gårdarna i Slimminge by såldes. Broddas nuvarande huvudbyggnad är troligen uppförd på 1830-talet. Anläggningen består av ett flertal ekonomibyggnader, träningsbanor och rasthagar anpassade för gårdens stuteriverksamhet. På fastigheten finns stuteriverksamheten Brodda stuteri där man föder upp travhästar. Detta är landets äldsta travstuteri med anor från 1400-talet. Det är även ett av de största stuterierna i Sverige. Bland hingstar som varit verksamma vid Brodda stuteri kan nämnas Broadway Hall och den tidigare världsrekordshållaren S.J.'s Caviar. Stuteriet har även cirka 60 fölston, bland andra Baily Sweet Grim, Caddie Girl och Wingait Ida. Några berömda travhästar som är födda på Brodda stuteri är Naglo, Kentucky Fibber, Steinlager, Yatzy Brodda, Pamir Brodde, Rocky Winner, Playing Tua och Cyber Lane. Även hästen Palema Fibber, som varit grund för Stall och Stuteri Palema är född på Brodda Stuteri.